What is a base agent?
Agents that are part of the regular billing cycle can also be referred to as base agents. These employees are part of the business’s day-to-day operations and, as opposed to temporary agents, are part of the company long-term.
Benefits of base agents
When you have a base agents group, it can bring many benefits to your business:
- Stability – Once the team is used to one another, understands the workflow, and knows the customers, it provides stability for your company. Not only is it easier for them to communicate with each other, but they are also more likely to provide effective customer service and stick to business goals.
- Budgeting – Allocating the budget for agent training, while having a team with knowledge and skills to build on, is way easier. Having to organize expensive training over and over again is not the most budget-friendly option, so a trained agent base can save your business a lot of resources.
- Better customer experiences – When you have experienced customer service representatives they can provide the best service and increase customer satisfaction scores.
- Lower agent turnover – Agent turnover is one of the productivity metrics in a contact center environment. When this metric is low, you can build a stable customer service team.
- Higher productivity – Having agents familiar with the company, each other, products, and customers allow them to provide more efficient service and keep up the productivity.
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Frequently Asked Questions
¿Quién es un agente de base?
El agente base es un agente que se cuenta como parte del ciclo normal de facturación. Los agentes base resisten al agente interino.
¿Por qué es importante un agente de base?
Los agentes de base son importantes porque trabajan con los clientes de forma habitual, no sólo ocasionalmente. Gracias a su experiencia, el servicio de atención al cliente puede llevarse a un nivel superior, y la satisfacción del cliente puede aumentar.
¿Cómo acceder a la información sobre el agente base en LiveAgent?
Si quieres acceder a información sobre el agente base en LiveAgent, debes ir a la pestaña Agentes. Allí encontrarás información detallada sobre los agentes.
Después de aprender sobre el agente base, podrías estar interesado en explorar cómo mejorar la satisfacción del cliente. Este artículo te ayudará a entender por qué es crucial mantener a tus clientes contentos y cómo puedes lograrlo.
También puedes ver el artículo sobre servicio online al cliente. Descubre qué es y cómo puede beneficiar a tu negocio, especialmente en un mundo cada vez más digital.
Si buscas eficiencia en tus respuestas, te recomendamos leer sobre respuestas predefinidas. Aprende cómo implementarlas para ahorrar tiempo y asegurar la consistencia en la atención al cliente.
Finalmente, para garantizar la seguridad de tu servicio de atención al cliente, consulta el artículo sobre seguridad del help desk. Este recurso te guiará sobre las mejores prácticas para proteger la información de tus clientes.
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