Las plantillas de correo electrónico de seguimiento de ventas de LiveAgent ayudan a mantener el contacto con clientes potenciales, aumentando la tasa de respuesta y mejorando las ventas. Automatiza correos de seguimiento y evita errores comunes como enviar demasiados emails o falta de personalización.
Olvidar el envío de correos electrónicos de seguimiento es uno de los errores más grandes que cometen los profesionales de ventas y marketing cuando interactúan con potenciales clientes. A menudo se centran solamente en el discurso inicial y descuidan completamente el seguimiento de la venta. Un 70% de las ventas quedan sin seguimiento, aunque hasta un 80% de las ventas requieren al menos 5 interacciones antes de cerrarse.
Volver a ponerse en contacto con potenciales clientes ayuda básicamente a los negocios en cuanto al incremento en la tasa de respuestas y el cierre de más ventas. De hecho, los correos electrónicos de seguimiento por lo general consiguen mejores tasas de respuesta que los correos iniciales. Un estudio llevado a cabo por Iko System demostró que las tasas de respuesta son: 18% en el primer correo electrónico, 14% en el segundo, 13% en el cuarto, y un impactante 27% en el sexto. Con el correo de seguimiento adecuado en mano, tu equipo de ventas y marketing mejorará las ventas a largo plazo.
Mientras que no hay una fórmula universal para saber la cantidad más adecuada o frecuencia en la que deberían enviarse los emails de seguimiento (dado que depende en gran medida de el tipo de interacción que tuvo previamente con los curiosos) – las investigaciones muestran que 2 o 3 emails de seguimiento son el número óptimo. Como norma general, se recomienda esperar al menos dos días antes de enviar tu primer correo de seguimiento.
Estadísticamente, si no recibes una respuesta a tu primer email, tienes un 21% de posibilidades de obtener una respuesta en el segundo, y un 25% de posibilidades, de que finalmente, tengas noticias del receptor después de un par de emails de seguimiento. También quizás hagan falta 5 emails de seguimiento o más para, de hecho, obtener una respuesta por parte de un prospecto.
La personalización es la clave cuando se trata de email marketing, dado que puede ayudar que tus emails de seguimiento sobresalgan. Los estudios han revelado que los emails con asuntos personalizados tienen un 26% más de posibilidades de ser abiertos que aquellos sin dicha personalización, y ese ingreso es 5,7 veces más alto en emails que utilizan personalización.
Decidir cómo hacer el seguimiento a los curiosos que no respondieron a tus emails iniciales puede ser difícil ya que necesitas encontrar el balance ideal entre aportar valor y ser insistente/molesto. A continuación tienes 10 plantillas básicas de seguimiento por email para diferentes escenarios que puedes usar como punto de partida antes de elaborar la tuya propia.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
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Para escribir un correo electrónico de seguimiento eficaz, tienes que ser paciente. A veces se necesita tiempo y esfuerzo para obtener la respuesta. Sin embargo, no envíes spam a los posibles clientes porque podría tener un efecto contrario. Y lo más importante, no envíes correos electrónicos genéricos. Cuanto más personalizado sea el correo electrónico, más posibilidades tendrás de obtener una respuesta.
Un buen correo electrónico de seguimiento puede ayudarte a permanecer en la mente de tu cliente. La mayoría de las ventas se cierran en las fases de seguimiento del ciclo de ventas, por lo que el correo electrónico de seguimiento es una forma directa de acercarte a cerrar el trato.
Un correo electrónico de seguimiento es un mensaje que envías a personas que no han respondido a un correo electrónico anterior. Además, los correos de seguimiento suelen enviarse al cabo de un par de días.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team