Descubre plantillas de correo electrónico de seguimiento de eventos para aumentar la asistencia, nutrir clientes y generar ventas. Mejora la relación con tu público con ejemplos de correos para eventos, webinars y post-compra. ¡Optimiza tus campañas hoy!
Una vez finalizado el evento que has organizado, la forma de hacer el seguimiento de los asistentes al evento (y si lo haces) puede marcar la diferencia entre el impacto a largo plazo de tu evento y el esfuerzo desperdiciado. Al igual que las invitaciones al evento y los recordatorios del evento, el seguimiento posterior al evento es esencial para organizar eventos tanto offline como virtuales. Es una excelente oportunidad para construir una mejor relación significativa con tu público, mejorar el compromiso y obtener una valiosa información sobre el rendimiento de tu evento y lo que puedes hacer para que los futuros eventos sean aún más exitosos. A continuación, encontrarás algunas de las mejores prácticas para el envío de correos electrónicos de seguimiento tras el evento, junto con diez ejemplos de correos electrónicos de seguimiento de eventos que tu equipo de ventas puede utilizar para sus campañas de seguimiento tras el evento.
Dar las gracias a tus asistentes
Empieza por agradecer a tu público que haya dedicado su tiempo a asistir a tu evento. También es una buena idea resumir brevemente el tema del evento para recordar a los participantes el valor que han adquirido y animarles a participar en futuros eventos.
Incluye recursos útiles como discursos grabados, diapositivas con puntos cruciales, fotos y vídeos. Alternativamente, crea una entrada de blog con un resumen de los aspectos más destacados del evento, e incluye cualquier contenido relevante que los asistentes puedan utilizar para consolidar los conocimientos que han adquirido y compartirlos con sus colegas en la oficina.
Pide un feedback constructivo, que puede beneficiar a ambas partes. Te permite volver a involucrar a los participantes del evento y crear un sentimiento de comunidad. Y también es una forma estupenda de obtener una visión más profunda de cómo puedes optimizar y mejorar tus futuros eventos.
Cuanto más específica y detallada sea tu segmentación (más allá de los asistentes frente a los no asistentes), mejor resultado podrás obtener de tus mensajes de seguimiento del evento. Además, la correcta segmentación de tu lista de asistentes también permite una mejor personalización de tus correos electrónicos de seguimiento tras el evento.
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Hi [Name],
On behalf of the entire [Company name/ Event organizer] team, I wanted to thank you for attending [Event Title]. We hope you enjoyed the event and that you felt like it was a worthwhile investment of your time, energy, and money.
You can find resources and recaps here, including photos from the day, recorded speeches, and related blog content.
Be sure to sign up on [website] so you can be the first to know about future events.
If I can be of any assistance, whether you are interested in learning more about [Company name/ Event organizer], have any questions or feedback, don’t hesitate to drop me a line.
Thanks again for making [Event Title] a success!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
That you so much for attending [Event Title]! We hope you enjoyed your experience and learned some valuable insights you can implement in your business right away.
In case you’d like to refresh your memory, you can access the recordings here. Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested. We are looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We missed you at [Event Title], sorry you weren’t able to attend. However, it was inspiring to have so many like-minded people in the same virtual room, talking and sharing tips on [event topic].
The good news is that we recorded the event, so you can still take advantage of everything we learned. Click here to watch the recording.
Enjoy!
We hope to catch you live next time we gather.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you dropped off halfway through the event. If you’d like to check out what the second half was all about, here’s the link to the recorded sessions. You can check those out whenever you have some free time.
If you dropped off because you felt like you weren’t getting value, do you mind sharing some feedback about what we could do better? I want to make sure our events are helpful, and your input is exactly what we need to make that happen.
I would appreciate any feedback you have.
Thanks again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for joining us today at [Event Title]!
I noticed you checked in a little late, but I’m glad you were able to catch the last part of the event. The first half was packed with some meaningful information, so if you’d like to rewind and catch up, here’s the recording for you: link to the recorded sessions.
Is there anything you were hoping to learn at the event that you didn’t hear about? I’m here to get you answers and more info whenever you need it.
Looking forward to seeing you at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
The [Webinar Title] webinar has ended. Thank you for your participation.
As we mentioned during the webinar, we’ll share the recording along with the slides and other helpful resources in the next few days. So look out for a follow-up email containing this information.
We hope to see you among the attendees at future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks again for attending [Webinar Title] on [date]. Hopefully, your time with us was worth it. As promised, we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources you may find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
Please feel free to pass these along to colleagues who may be interested.
We hope to see you again!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
So sorry you weren’t able to attend our webinar [Webinar Title].
We don’t want you to miss out, so we’re sending a recording of the webinar as well as the slides and additional resources that you might find helpful:
Webinar recording
Webinar slides
Additional resources
If you have any questions or feedback, feel free to reach out – we can always schedule a quick phone call.
We hope to see you at our future events!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
I checked the stats and noticed you registered for the [Webinar Title] but didn’t attend.
During the webinar, I spent about [x] minutes teaching the specific, actionable strategy we’ve been using to [achieve specific goals]. I then walked everyone through a case study showing how we managed to [get specific results] for one of our customers.
The feedback that’s coming in since the webinar finished has been incredible, so I thought I’d send you a recording so you can watch it whenever is convenient for you: link to the webinar recording.
If you’d like to know more about how you can implement the ideas discussed during the webinar in [their Company], drop me a line, and we could schedule a call for a quick conversation this week.
Talk soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for attending [Event Title] – it was a pleasure hosting you today. I hope you’ve gained lots of valuable insights for your business! In case you missed something during the event, no worries. We’ll send out recordings and slides in a few days – keep your eyes on your inbox.
In the meantime, we would very much appreciate you taking a few moments to leave your feedback through a brief survey. That will help to ensure our future events are even more exciting and valuable.
Submit Your Feedback
Thanks again, and looking forward to seeing you next time!
[YOUR SIGNATURE]
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No hacer un seguimiento de la audiencia después de tu evento es uno de los mayores errores que puedes cometer. El envío de seguimientos de eventos es fundamental para mantener relaciones a largo plazo con los participantes de tu evento, aumentar la asistencia a tu próximo evento, alimentar a los clientes potenciales y convertir a más de ellos en clientes potenciales.
Cuando los detalles de tu evento aún están frescos en la mente de tus asistentes. Así tendrás más posibilidades de volver a captar a los participantes y convertir más clientes potenciales en ventas de forma eficaz.
Hacer un seguimiento de las ausencias es tan importante como hacer un seguimiento de las personas que se presentaron en tu evento. Al redactar tu correo electrónico posterior al evento para aquellos que no asistieron, simplemente puedes decir que lamentas que no pudieran unirse, proporcionar enlaces a los materiales posteriores al evento, animarles a seguir tus eventos futuros y ofrecer ayuda en caso de que sea necesario.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team